網頁

標籤

2011年6月24日 星期五

好牧羊人的比喻(約10)

        有一天,耶穌對眾人說:「如果有人偷偷地從圍欄爬入羊圈內,他必定是個賊。如果他呼喚羊兒,羊兒不到他那裡去,因為他是個陌生人,他的聲音只會嚇的羊兒走避。真正的牧羊人是從閘門進入羊圈的;他按著羊兒的名字來呼喚牠們,羊兒都認的他的聲音。」
        耶穌又說:「我是好牧羊人,我知道我每隻羊的名字,羊兒也認識我。我就是這閘門,凡從我這門進入的必會得救,他們會得到所需要的一切。」

The Good Shepherd
John 10

     One day, Jesus said, "If a man sneaks over the fence to get into a sheep pen, he probably is a thief. If he calls the sheep, they won't come because he's a stranger.His voice frightens them and they run away. But the real shepherd enters through the gate. And when he calls his sheep, he uses their names, and they know his voice.
     "I am the good shepherd. I know each of My sheep by name, and My sheep know Me. And I am the gate. Those who come through Me will be saved. They will have everything they need.


讚美主~

沒有留言:

張貼留言